نمایندگی تعمیر تبلت

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب ویندوز روی مک بوک یکی از قابلیت های جدید و فوق العاده این دستگاه هوشمند است که امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران و طرفداران محصولات اپل قرار گرفته است. تا قبل رونمایی از سری جدید مک بوک های اپل یعنی M1 Mac، یکی از مزایای استفاده از آن ها این بود که کاربر می توانست هم سیستم عامل مک او اس را روی سیستم خود نصب کند و هم ویندوز.

در حال حاضر استفاده از قابلیت نصب ویندوز روی مک بوک تنها در شرایطی اجرا می شود که مک با پردازنده اینتل کار کند. نکته مهم قبل نصب ویندوز روی مک اینکه این روش تنها در ورژن ARM ویندوز اجرا می شود و بسیاری از برنامه های ویندوز به راحتی قابل دسترس نمی باشند.

در این مقاله از گوشیز همراه ما باشید تا نحوه نصب ویندوز روی مک را به شما آموزش دهیم.

نصب ویندوز روی مک بوک در کدام سیستم ها قابل اجراست؟

اگر قصد نصب ویندوز 10 روی مک بوک خود را دارید باید دستگاه از پردازنده اینتل پشتیبانی کند. در ادامه لیستی از مک بوک هایی  که از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کنند را به شما معرفی می کنیم:

مک بوک هایی که بعد سال 2015 رونمایی شدند.

مک بوک ایرهای اپل که در سال 2012 یا بعد آن روانه بازار شدند.

سری 2012 به بعد مک بوک پروهای اپل

Mac mini که در سال 2012 یا بعد آن معرفی شدند.

برای نصب ویندوز در مک بوک چقدر فضا نیاز است؟

برای نصب ویندوز مک بوک شما باید حداقل 64 گیگابایت فضای خالی داشته باشد. البته ویندوز برای نصب 128 گیگابایت حافظه نیاز دارد. بنابراین توصیه می کنیم قبل نصب ویندوز در مک بوک یک پارتیشن 128 گیگابایتی در آن ایجاد کنید.

این را ببینید  کابل دکمه های ولوم و پاور

مراحل نصب ویندوز 10 در مک بوک های اپل

قبل هز چیز نسخه معتبر ویندوز 10 را از سایت اصلی Microsoft دانلود کنید. نسخه های ویندوز اول به صورت دیسک فروخته می شدند اما بعد مدتی با ایجاد فایل IOS سرعت نصب ویندوز روی مک بوک بیشتر شد. به دلیل آسان بودن این روش شرکت اپل هم آن را در وب سایت اصلی خود به عنوان یکی از روش های نصب ویندوز روی مک بوک معرفی کرده است. بعد آماده کردن فایل های ویندوز کافیست Boot Camp مک بوکتان را فعال کنید.

نصب ویندوز روی مک بوک از راه Boot Camp

یکی از بهترین روش ها برای نصب ویندوز روی مک بوک استفاده از Boot Camp است. شرکت اپل برنامه Boot Camp را به صورت رایگان در سایت خود معرفی کرده تا کاربران بتوانند با استفاده از این برنامه کاربردی به راحتی هر نسخه از ویندوز را روی مک بوک خود نصب کنند.

نکته مهم و قابل توجه اینکه برای نصب نرم افزارهای اضافی مثل صفحه کلید، ماوس، مانیتور و دوربین باید حداقل 16 گیگابایت فضای خالی داشته باشید. بعد اتمام این فرایند نوبت به نصب ویندوز در مک بوک می رسد.

برنامه Boot Camp Assistant را باز کنید.

بعد باز کردن برنامه چند گزینه برای شما ظاهر می شود. روی گزینه choose کلیک کرده سپس عکس های دانلود شده خود را انتخاب کنید. با این کار فایل های شما در حافظه usb ذخیره شده و سیستم به شما اجازه می دهد ویندوز را نصب کنید.

در این مرحله نرم افزار Driver Software را دانلود و اجرا کنید. ممکن است برنامه Boot Camp Assistant از شما بخواهد درایور Driver Software هم دانلود کنید. در این شرایط کافیست درایورهای ویندوز 8.1 و ویندوز 10 را دانلود و روی سیستم نصب کنید.

این را ببینید  اسپیکر خارجی چپ Samsung Galaxy

درایو های مک بوک را از هم جدا کنید. برای ویندوز باید فضای جداگانه ای در مک بوکتان قرار دهید. بنابراین مک بوک باید به 2 بخش یا اصطلاحا partitions تقسیم شود. نرم افزار Boot Camp Assistant یک فضای کوچک برای نصب ویندوز در مک پیشنهاد می دهد. شما می توانید در صورت نیاز پارتیشن های خود را با استفاده از slider control کاملا تنظیم کنید.

اگر مک بوک شما بیش از 1 هارد داخلی دارد، یکی از آن ها را می توان به نصب ویندوز اختصاص داد. برای نصب ویندوز در مک بوک با استفاده از نرم افزار Boot Camp بهتر است از درایو های معمولی خود استفاده کنید. اگر درایو خارجی در مک بوک دارید، حتما آن را هنگام نصب ویندوز حذف کنید چون Boot Camp در صورت شناسایی درایو خارجی فرایند نصب را دچار مشکل می کند.

بعد انجام مراحل بالا، روی گزینه install کلیک کنید. سپس ویندوز را نصب کنید.

زمانی که درایو خود را تقسیم بندی کردید، Boot Camp نصب ویندوز را با استفاده از حافظه usb شروع می کند.

ویندوز نصب شده روی مک بوک را اجرا کنید. با روشن کردن مجدد سیستم 2 گزینه روی صفه نمایش مک بوک ظاهر می شود، macOS و Windows. به این ترتیب می توانید سیستم عامل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

آیا مک او اس قابل استفاده در لپ تاپ های ویندوزی است؟

این کار امکان پذیر نیست چون اپل سیستم عامل macOS تنها برای استفاده در محصولات خود طراحی و تولید کرده است. به طور کلی سیستم عامل macOS در سیستم های قدیمی قابل اجرا نیست.

این را ببینید  طراحی تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 2020 4G

با توجه به اینکه بسیاری از برنامه ها و بازی های جذاب تنها در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا هستند، در این مقاله سعی کردیم روش های نصب ویندوز در مک بوک را به شما آموزش دهیم. نکته پایانی اینکه استفاده از سیستم عامل های macOS و Windows به طور همزمان کارایی و سرعت سیستم شما را پایین می آورد.

تعمیر تبلت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

رجستر کردن تبلت

رجستر کردن تبلت سامسونگ

رجستر کردن تبلت. ایجاد و ورود به حساب سامسونگ به شما کمک می‌کند از به‌روزرسانی‌های سیستم و اعلامیه‌های فراخوان به‌روز باشید، به عیب‌یابی خاص دستگاه

ادامه مطلب »