نمایندگی تعمیر تبلت

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اسپیکر تبلت اچ تی سی قطعه ای بسیار حساس و ظریف است و متاثر از مشکلات متفاوت، اعم از اختلالات نرم افزاری یا مشکلات سخت افزاری ممکن است خراب شود. در این شرایط با تشخیص دقیق مشکل برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داد.

برند اچ تی سی یکی از برند های موفق و با سابقه در زمینه تولید انواع دستگاه های الکترونیکی از جمله انواع گوشی های هوشمند و تبلت است. تبلت های برند اچ تی سی از محبوبیت خوبی در بازار برخوردار هستند. این تبلت ها در عین کارایی مطلوبی که دارند، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است دچار مشکل شوند و نیاز به تعمیرات تخصصی آن ها وجود داشته باشد. خدمات تخصصی از جمله تعمیر و تعویض تاچ تبلت اچ تی سی،باتری، دوربین، ال سی دی و …  را می توان در نمایندگی های تبلت اچ تی سی به دست آورد. در بین مشکلات مختلفی که کاربران تبلت های برند اچ تی سی با آن مواجه می شوند، خرابی اسپیکر تبلت اچ تی سی یکی از متداول ترین مواردی است که به آن اشاره شده است.

چه مشکلاتی در اسپیکر تبلت اچ تی سی دیده می شود؟

گاهی اوقات اسپیکر های تبلت درست کار نمی کند. در واقع یا صدا را مخدوش و نامطلوب پخش می کند یا این که در کل کار نکرده و صدایی از آن پخش نمی شود. علاوه بر این ممکن است صدایی که از میکروفون تبلت پخش می شود خش خش داشته باشد که این حالت نیز بسیار آزار دهنده است. مشکل دیگری که در اسپیکر ها دیده می شود مربوط به صدایی است که از آن ارسال می شود. این صدا یا با نویز همراه است یا این که کلا فرایند ارسال آن مشکل دارد و ضعیف است.

دلایل خرابی اسپیکر تبلت اچ تی سی چیست؟

این حالت ها و مشکلاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، ممکن است به دلایل متنوعی ایجاد شوند. در بیش تر مواقع مشکل ایجاد شده مربوط به ایرادات سخت افزاری ایجاد شده در اسپیکر تبلت اچ تی سی است. اما گاهی نیز ممکن است به دلیل بروز برخی مشکلات نرم افزاری در دستگاه، صدای پخش شده در تبلت مشکل داشته باشد. ایرادات سخت افزاری که موجب خراب شدن بلندگوی تبلت اچ تی سی می شود ممکن است شامل قطع شدن کابل ها و مدار های مربوط به پخش صدا شود.

این را ببینید  تعمیر جک پلاگین و مجموعه میکروفون

مواردی مانند ضربه خوردن، ورود آب یا گرد و خاک و مواردی از این قبیل ممکن است موجب خراب شدن اسپیکر تبلت اچ تی سی شود. ورود آب و رطوبت به درون تبلت  مشکلات زیادی را برای دستگاه ایجاد می کند و می تواند در قدم اول موجب از کار افتادن اسپیکر های آن شود. برای کسب اطلاعات بیش تر در این خصوص می توانید به مقاله تعمیر گوشی آب خورده اچ تی سی مراجعه کنید. از طرفی هر گونه آلودگی اعم از خاک و پرز هایی که موجب مسدود شدن و گرفتگی اسپیکر تبلت اچ تی سی شود، موجب بروز اختلالات صدا در آن خواهند شد.

مشکلات نرم افزاری و به هم ریختگی تنظیمات دستگاه نیز می تواند عامل دیگری باشد که به دنبال آن جریان صدا به درستی از اسپیکر ها پخش نمی شود. مواردی از جمله ویروسی شدن تبلت، نصب برنامه های مخرب و مواردی از این قبیل همگی زیر مجموعه مشکلات نرم افزاری است که در اثر آن صدای پخش شده از بلندگوی تبلت اچ تی سی مشکل خواهد داشت.

عیب یابی تخصصی اولین مرحله در تعمیر اسپیکر تبلت اچ تی سی

نکته مهم در انجام تعمیرات اسپیکر دستگاه، تشخیص دقیق ایرادی است که در تبلت ایجاد شده است. باید منشا مشکل به درستی شناسایی شده و بعد از آن اقدامات لازم صورت بگیرد. اسپیکر های تبلت قطعاتی بسیار ظریف و حساس هستند. به همین دلیل نیز در صورت نداشتن مهارت لازم و دستکاری کردن آن ها، زود خراب شده و از کار می افتند.

در مواردی شاید اصلا ایراد در خود اسپیکر ها نباشد و به دلیل مشکلات نرم افزاری صدا قطع شده یا مشکل دارد. در نتیجه در صورت عدم عیب یابی دقیق دستگاه و نداشتن مهارت کافی تعمیرکار، اسپیکر ها در اثر باز شدن و دستکاری نا به جا خراب شوند. در مراکز تخصصی تعمیرات تبلت اچ تی سی، کارشناسان با تجربه به دقت دستگاه را با کمک ابزار های حرفه ای بررسی کرده و بعد از تشخیص ایراد دستگاه، کار تعمیر یا در صورت نیاز تعویض اسپیکر تبلت اچ تی سی را انجام می دهند.

این را ببینید  افزایش عمر باتری

تعمیر بلندگوی تبلت اچ تی سی با بررسی تنظیمات دستگاه

اگر دلیل بروز مشکل در دستگاه شما، به هم ریختن تنظیمات نرم افزاری تبلت باشد، می توان با رفتن به منوی تنظیمات و چک کردن و به روز کردن تنظیمات صدای تبلت مشکل ایجاد شده را برطرف کرد. در این صورت ممکن است اختلالات صدای دستگاه به راحتی و بدون نیاز به تعمیرات تخصصی برطرف شود.

گاهی نیز مشکل در تنظیمات برنامه های پخش موسیقی و فیلم تبلت است. در این مواقع با پاک کردن دیتای برنامه یا پاک کردن و نصب مجدد آن و همچنین به روزرسانی آن می توان مشکلات پخش صدای تبلت را برطرف کرد. راهکار دیگری که انجام دادن آن در راستای رفع مشکلات نرم افزاری توصیه می شود، ریست فکتوری کردن دستگاه است. با این راهکار ها اگر مشکلات ایجاد شده در صدای تبلت منشا نرم افزاری داشته باشد می توان آن را برطرف کرد. در صورتی که با این راهکار ها مشکل همچنان وجود داشت، باید به تعمیرات حرفه ای تر اسپیکر تبلت اچ تی سی روی آورد.

تعمیر اسپیکر ها به چه صورت است؟

بعد از عیب یابی دقیق دستگاه، در صورتی که مشکل منشا سخت افزاری داشته باشد تعمیرکار مربوطه باید مسیر تعمیر دقیق اسپیکر ها را تشخیص داده و تعیین کند. برخی اوقات کابل ها و مداری های مربوط به صدای تبلت قطع شده و می توان با کمک ابزار های تخصصی مشکل را برطرف کرد و کار تعمیر اسپیکر تبلت اچ تی سی را انجام داد. فرایند تعمیر اسپیکر ها یک کار بسیار تخصصی است و باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شود.  در مواردی برای تعمیر دستگاه از یک راهکار ساده استفاده می شود. در مواردی که پخش صدا ضعیف است و صدا خوب ارسال نمی شود، با تمیز کردن مسیر پخش صدا و بلند گو های دستگاه مشکل برطرف می شود. البته این کار نیز بهتر است توسط افراد حرفه ای و با نهایت دقت انجام شود.

این را ببینید  تعمیر صفحه نمایش تبلت ایسوس

چه مواردی نیاز به تعویض بلندگوی تبلت اچ تی سی وجود دارد؟

در مواردی انجام تعمیرات حرفه ای و رفع مشکلات نرم افزاری مشکلات ایجاد شده در صدا را برطرف نخواهد کرد. در این مواقع باید میکروفون دستگاه تعویض شود. گاهی نیز علاوه بر تعویض میکروفون باید برخی مدار ها و آی سی های مربوط به صدای تبلت را نیز عوض کرد. برای مثال در بیش تر مواقع زمانی که صدا خش دارد، باید میکروفون های تبلت تعویض شود. همچنین اگر صدایی که ارسال می شود نویز داشته باشد، ممکن است نیاز باشد تا علاوه بر تعویض میکروفون ها، آی سی درایور های مسیر صدا و مدار آنتن نیز تعویض شود. در صورتی که مشکل ایجاد شده در اسپیکر تبلت اچ تی سی ارسال نشدن صدا و قطعی کامل آن باشد، باید علاوه بر عوض کردن میکروفون های تبلت، قطعات مربوط به مدار صدا و آی سی ها را نیز تعویض کرد.

در نهایت همان طور که در بالا نیز مشاهده کردید، اسپیکر تبلت اچ تی سی ممکن است با طیف گسترده ای از مشکلات مواجه شود و نیاز به تعمیرات حرفه ای یا تعویض اسپیکر ها وجود داشته باشد. تشخیص دقیق مشکل ایجاد شده و عیب یابی تخصصی دستگاه از مهم ترین مراحلی است که در ادامه مسیر رفع مشکل صدای تبلت تاثیر گذار خواهد بود.

محصولات مرتبط:

بازنشانی در هنگام راه اندازی تبلت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − پنج =

رجستر کردن تبلت

رجستر کردن تبلت سامسونگ

رجستر کردن تبلت. ایجاد و ورود به حساب سامسونگ به شما کمک می‌کند از به‌روزرسانی‌های سیستم و اعلامیه‌های فراخوان به‌روز باشید، به عیب‌یابی خاص دستگاه

ادامه مطلب »